Рубрики

#16. Эксклюзивное интервью с Дмитрием Табачником. Сценарий

Наталия Семенченко - 12 мая, 2011 | 12:00 | Распечатать

#16. Эксклюзивное интервью с Дмитрием Табачником. Сценарий

Сценарій

Ексклюзивне інтерв’ю з Дмитром Табачником

      Приєднуючись до Болонського процесу, Україна повинна чітко визначити і відстояти перелік своїх інтересів, які жодним чином не полягатимуть у площині експорту інтелектуальних ресурсів. Вірна концепція інтеграції у Європейське співробітництво має базуватися на досягненнях передової економіки та технологіях, основою яких є саме якісна освіта та підтримка наукової сфери. Сьогодні у нас в студії людина, яка більше за всіх опікується проблемами освіти та науки, і може дати професійну оцінку сьогоднішнім подіям та чисельним протиріччям у такий соціально важливій галузі.

      Шановний Міністр освіти і науки, молоді та спорту України – Дмитро Табачник. Для подолання визначених протиріч в Україні проводиться реформування освіти. Для цього сьогодні необхідно зосередитись на встановленні пріоритетів у сфері освіти, принциповій зміні системи фінансування, управління та підвищенні статусу викладача у суспільстві.

СЮЖЕТ

       Отже, звідки так багато негараздів? Через нестачу грошей? За однією з норм закону, на освіту має виділятися не менше 10% ВВП країни. В бюджетах 2010-2011 років передбачалися витрати на освіту у розмірі 5-6%. Як будуть розподілятися ці кошти і чи вистачить їх взагалі на потреби української системи освіти?

       Скільки коштів необхідно для модернізації навчальних закладів?

       Як і ще можна залучити гроші до системи освіти? Чи можливо залучати бізнес? Як його мотивувати?

      Що вже сьогодні можна законодавчо змінити, щоб привабити приватний капітал?

      Управління освітою. Сьогодні ми маємо об» єднання двох міністерств. Як це позначиться на загальній картині? Одне міністерство здатне забезпечити належне функціонування всієї освітньої галузі?

      Чи можна очікувати істотних змін після злиття науки, освіти, спорту та проблем молоді?

      Нині багатьох українців хвилює саме здоров» я дітей. Чи передбачено заходи для поліпшення фізичного стану молоді, її здоров» я?

      Ще однією глобальною проблемою освіти є кадри. Вже зараз спостерігаємо величезний дефіцит науково-педагогічних кадрів. Молодь не йде працювати в школи та університети через низьку заробітну платню викладачів. Основні кадри – перед пенсійного віку. Як стимулювати молодь йти працювати на освітянську ниву?

(Питання підвищення поваги до науковця у суспільстві).

       Однією з найголовніших проблем, на яку вказують фахівці – відсутність системності та наступності в освіті. Вихованці дитячого садка не готові до школи, школярі здобувають знання, які не відповідають університетським вимогам. Університети дають знання і навички, на які немає попиту на ринку праці або в наукових установах. Врешті решт випускники вишів здобувають кваліфікацію, перевчаючись вже безпосередньо на роботі, а науковці не мають практичного втілення своїх здобутків.

      Чи буде наше навчання послідовним?

      З минулого року діти 5-річного віку в обов’язковому порядку мають відвідувати дитячі садки. Це повязано зі скасуванням переходу на 12-річну систему і впровадженням 11-річної? Поступовий перехід на 12-річку тривав з 2001 року. Чому його скасували на фінальній стадії? (Експерименти з освітою).

      Чому взагалі Україна намагалася перейти на 12-річну систему? Це відбулося з огляду на підписання Болонської угоди?

      Болонська угода чи Болонський процес, наскільки це виправдано для України?

      Які позитиви має Україна від Болонського процесу?

      Багато дискусій в суспільстві викликав проект закону про вищу освіту. В ньому пропонується оптимізувати кількість вишів та перетворити окремі нинішні університети на коледжі. Чи дійсно потрібно наводити лад з теперішньою кількістю університетів?

      Наскільки кількісний критерій (наприклад студентів не менше 6 тисяч) є доречним у наданні статусу університету? (2 – інституту?)

      Питання, яке хвилює щороку сотні тисяч школярів та їхніх батьків – вступна компанія. З 2008 року в країні запроваджено ЗНО, за сертифікатами якого абітурієнти вступають до вишів. Окрім того, враховується середній бал атестата. У проекті правил прийому до ВНЗ у 2011 році відсутня норма про обов’язковість проведення власних іспитів з боку вишів (проте така можливість розглядається).

      Наскільки доречним з вашої точки зору було скасування монополії сертифікатів ЗНО?

      Наскільки така практика може породжувати хабарництво, корупцію та зловживання на рівні вишу, комісій ЗНО, шкіл?

      Якою має бути оптимальна модель вступу до вишів?

      Ситуація з державним замовленням. Чи буде зменшено державне замовлення, з урахуванням ринкових потреб та демографічної ситуації?

      Як досягти балансу між університетською автономією та не підзвітністю ректорів в Україні? (Як будуть проводити державне замовлення за умов автономії).

ПИТАННЯ від людей.

      Бліц-питання. Сьогодні ви маєте все для здійснення ваших намірів чи можливо вам щось заважає? Чи проводиться все саме так, як задумано Вами?

Сценарии программ

Похожие записи

Добавьте Ваш комментарий