Рубрики

#9. Реформа системы образования. Сценарий

Наталия Семенченко - 17 марта, 2011 | 20:33 | Распечатать

#9. Реформа системы образования. Сценарий

Сценарій

Освіта

      Якщо покласти вміст гаманця собі в голову то його вже ніхто не зможе у вас відібрати. Отже освіта є найціннішим фактором людського добробуту і розвитку суспільства в цілому. До того ж вона є фундаментом для розвитку економіки та виробництва. Який стан освіти в Україні сьогодні і що потрібно зробити для якісної та безкорупційної системи навчання дізнаємось сьогодні у програмі «Досвід», я – Наталія Семенченко, вітаю вас!

СЮЖЕТ

      Проблеми освітньої реформи та шляхи їх подолання сьогодні з нами будуть обговорювати: Голова Державного агентства з питань науки, інновацій та інформації України Володимир Семиноженко; депутат верховної ради IV скликань, Міністр освіти і науки України 2005-2007 років (у трьох урядах) Станіслав Ніколаєнко; заступник міністра науки та освіти 2008-2010 років Максим Стріха та народний депутат, заступник голови Комітету Верховної Ради з питань науки та освіти, перший проректор Національного Авіаційного університету Максим Луцький.

      Широке коло освітніх питань неможливо професійно обговорити за час нашого ефіру, тому сьогодні ми спробуємо розібратись із проблемами вищої школи, яка вже майже вичерпала свої внутрішні резерви і потребує невідкладних змін на суспільно-політичному та законодавчому рівні. Яких саме, про це далі…

      Давайте проілюструємо загальну ситуацію. Яку систему освіти успадкувала Україна від СРСР і що в ній змінилося за 20 років незалежності?

      У якому стані перебувають сьогодні ВНЗ?

      Матеріальне та методичне забезпечення цих закладів?

       Отже, звідки так багато негараздів? Через нестачу грошей? За однією з норм закону, на освіту має виділятися не менше 10% ВВП країни. В бюджетах 2010-2011 років передбачалися витрати на освіту у розмірі 5-6%. Як будуть розподілятися ці кошти і чи вистачить їх взагалі на потреби української системи освіти?

       Скільки коштів необхідно для модернізації навчальних закладів?

       Як і ще можна залучити гроші до системи освіти? Чи можливо залучати бізнес? Як його мотивувати?

      Що вже сьогодні можна законодавчо змінити, щоб привабити приватний капітал?

      Управління освітою. Сьогодні ми маємо об’єднання двох міністерств. Як це позначиться на загальній картині? Одне міністерство здатне забезпечити належне функціонування всієї освітньої галузі?

      Чи можна очікувати істотних змін після злиття науки, освіти, спорту та проблем молоді?

      Ще однією глобальною проблемою освіти є кадри. Вже зараз спостерігаємо величезний дефіцит науково-педагогічних кадрів. Молодь не йде працювати в школи та університети через низьку заробітну платню викладачів. Основні кадри – перед пенсійного віку. Як стимулювати молодь йти працювати на освітянську ниву?

      (Питання підвищення поваги до науковця у суспільстві).

СЮЖЕТ про закордонний досвід.

      Які позитиви має Україна від Болонського процесу?

      Багато дискусій в суспільстві викликав проект закону про вищу освіту. В ньому пропонується оптимізувати кількість вишів та перетворити окремі нинішні університети на коледжі. Чи дійсно потрібно наводити лад з теперішньою кількістю університетів?

      Наскільки кількісний критерій (наприклад студентів не менше 6 тисяч) є доречним у наданні статусу університету? (2 – інституту?)

      Питання, яке хвилює щороку сотні тисяч школярів та їхніх батьків – вступна компанія. З 2008 року в країні запроваджено ЗНО, за сертифікатами якого абітурієнти вступають до вишів. Окрім того, враховується середній бал атестата. У проекті правил прийому до ВНЗ у 2011 році відсутня норма про обовязковість проведення власних іспитів з боку вишів (проте така можливість розглядається).

      Наскільки доречним з вашої точки зору було скасування монополії сертифікатів ЗНО?

      Наскільки така практика може породжувати хабарництво, корупцію та зловживання на рівні вишу, комісій ЗНО, шкіл?

      Якою має бути оптимальна модель вступу до вишів?

      Ситуація з державним замовленням. Чи буде зменшено державне замовлення, з урахуванням ринкових потреб та демографічної ситуації?

      Як будуть проводити державне замовлення за умов автономії?.

ПИТАННЯ від людини.

      ТИТР НАТАЛЯ КАМБАРОВА -  студентка

      У мене таке запитання . Чи варто наслідувати європейську Болонську систему освіти, починаючи її в Україні з нуля із сумнівними реформами, замість того щоб поглиблювати ту систему , що вже існувала. І досягати результату який для європейців був би якраз новим на ринку освіти?

Бліц-питання.

      Чи потрібна вищим навчальним закладам автономія і якою вона має бути?

      Визначте умови розвитку ВНЗ?

      Який перший крок повинна зробити влада вже зараз для реформування системи освіти і безпосередньо для ВНЗ?

Дякую…

Сценарии программ

Похожие записи

Комментарии закрыты